Laatste dagje TelAviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Susan Hoogbergen - WaarBenJij.nu Laatste dagje TelAviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Susan Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje TelAviv

Blijf op de hoogte en volg Susan

29 Augustus 2013 | Israel, Tel Aviv

Vandaag is alweer de laatste dag dat ik tourist kan spelen in TelAviv! Ik ga ontbijten bij hetzelfde tentje als gisteren aan de boulevard. Verder gelopen naar de Carmel Market. Prachtig! Doet me een beetje denken aan Marokko.
Ik heb nu eigenlijk alle bezienswaardigheden van TelAviv al een beetje gezien..
Nog even wat spullen voor het avondeten op mijn kamertje gezet en door naar het strand. Zodra ik ga liggen en mijn tijdschriftje pak, spreekt het echtpaar naast me mij aan. 'Ja hoor, een Nederlander, ik zie het aan je tijdschrift!'. Ik ben de eerste Nederlander die ze spreken in TelAviv. Aardige mensen uit Amsterdam 'Jij komt zeker uit 't zuiden?' zeggen ze. Tja, van die zacht g kom je niet zo snel af..
Na 2 uurtjes pak ik m'n spullen en wil ik gaan. Dan komt net mijn 'buurman' aangewandeld met een blikje fanta. Hij vraagt of ik nu al vertrek want hij wilde me net een glaasje fanta aanbieden. Het strand is dus een goede plek om mensen te ontmoeten;) We raken aan de praat. Hij komt uit Marokko en is een politieagent (zoals hij het zegt: 'I am a cup'). Hij werkt elk jaar in de zomermaanden juli en augustus op het strand in TelAviv als wacht. Hij geeft me zijn nummer en zegt dat hij wel mee wilt reizen als ik andere steden in Israel wil zien. Aardige man, maar denk niet dat ik op dat aanbod in zal gaan, hij zei me iets te vaak dat ik er zo mooi uitzag.
's Avonds zelf gekookt en koffer weer ingepakt. Morgen op naar Nahariya, waar het busje staat dat de stagiaires op komt halen om door te rijden naar de kibboets! Ik ben heel benieuwd & heb er veel zin in! Morgen start het begin in de kibboets!!

  • 30 Augustus 2013 - 01:03

    Rob En Hera:

    Die Hollanders kom je ook echt overal tegen.....
    En ja, dat krijg je als mooi meisje met blonde haren in zo'n zuidelijk land. Als stroop voor de vliegen.
    Heel verstandig om dat aanbod van die vriendelijke "cup" maar niet aan te nemen.
    Veel plezier in de kibboets. We lezen wel hoe het daar is.
    groetjes, ook van Hera en Wouter, Rob

  • 30 Augustus 2013 - 08:02

    John:

    Hope you guys have a good trip to the kibbutz today!

  • 30 Augustus 2013 - 15:09

    Evelien:

    Zusje, op naar je volgende avontuur. En voorzichtig met de mannen:P

    Kusjes

  • 30 Augustus 2013 - 19:55

    Mark:

    Hoi Susan,

    je lijkt al helemaal geïntegreerd in Israel ;-). Ja, Telaviv, schijnt nog de meest westerse plaats te zijn. Tja, op strand kom je als vrouw de meest wonderlijke en ook rare figuren tegen. Maar je bent er goed mee om gegaan. Leuk om eerst deze dagen daar even te zijn, geeft ook wat rust. Reizen brengt je altijd in contact met aparte figuren, kan er boekdelen over schrijven. Ben natuurlijk heel benieuwd naar je eerste ervaringen op de kibboets.

    groetjes en heel veel succes met je dans stage. Ik heb van vele vrienden gehoord dat het echt wereldklasse is, waar je bent beland. Geniet ervan!!

    groet, Mark en ook van Alison (ze komt vandaag aan in China, Shanghai)

  • 31 Augustus 2013 - 14:41

    Liza Hoogbergen:

    Hoi Suus!

    Wat ontzettend gaaf al je verhalen, nu al! Ik ga je blog op de voet volgen :) Heel veel plezier, en kijk uit met de mannen daar! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Liefs,

    Liza

  • 02 September 2013 - 21:20

    Carina:

    Hahaha, wat een avonturen al beleefd! :D Van zo'n 'cup' moet je het hebben..... Nouja, gratis fanta is altijd mooi meegenomen natuurlijk.
    Hoop dat je inmiddels wat gesetteld bent in de kibboets. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 11565

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Israël

Landen bezocht: